.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رفتن طاهایی ،یک آسیب جدی برای مازندران
رفتن طاهایی ،یک آسیب جدی برای مازندران

عادل روحی : یکسال واندی به پایان دولت احمدی نژاد مانده  و قطار این دولت  به ایستگاه آخر خود نزدیک می شود ؛  طاهایی  مسافر این قطار نیز بزودی  بار خدمت رسانی خود به مردم را پس از ۳۰ سال  از دوش بر می دارد و  می رود خود را برای دقایق پایانی خدمت آماده کند ؛ برخی گروههای فکری مخالف با ارائه  نظرات مسموم خود در افکار عمومی خبر از تغییر در مدیریت ارشد استان می دهند و در  سوی سکه دیگر هم برخی فرهیختگان و کارشناسان خبره و دلسوز توسعه استان با نگاه منطقی ؛ تحولگرا و تجربه اندوز ؛  رفتنش را نقصان و آسیب جدی و خطرناکی در این برهه از زمان  برای استان می دانند.

هر کارشناس  ساده و. کم تجربه می تواند حدس بزند نقصان مدیر و استاندار با تجربه  و کارکشته ای که روسای مختلف جمهور را از سر پرستی استانداری تا استاندار بودنش در استانهای مختلف تجربه نموده است و بعنوان با تجربه ترین استاندار تمام دوره های  روسای جمهوری در بین استانداران کنونی که بعنوان شیوخ استانداران نیز شناخته می شود ؛  توانسته به یلوغ کافی انتقال توانایی  و اثر گذاری  اقدامات  روبه رشد هر استانی برسد

حال که به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نزدیک می شویم طاهایی ثابت کرد در برگزاری انتخابات انسان وارسته و با خلاق و متعهد نظام مقدس با هر گرایش سیاسی  است و تاکنون در پرونده وی خبر از جانبداری به نفع نامزدهای خاص نبوده و نیست و احمدی نژاد باید از تجربه بالای این مدیر گرانقدر استفاده بیشتری ببرد و فکر تغییر این مدیر را در ذهن هرگز نپروراند که رفتن او ضرر و آسیب جدی  بر استان و کشور خواهد بود.

نگارنده از منتقدین  جدی عملکردی او  در نگارش چند مقاله در باب اقدامات ایشان بود ه ؛ اقداماتی که بواسطه برخی سنگ اندازی ها استان مازندران را محروم از برخورداری ۲۰ درصد توان بالای  این  استاندار  توانمند و کارا  نموده است .

مشکلات موجود در استان ؛ تحقق نگرفتن برخی مصوبات ؛ احیای نساجی ؛ کک سازی , پالایشگاه و... هرچند وجود دارد و همچنین فضای حاشیه سازی برخی افراد مدعی مدرنیته که دامن او را گرفته اند اما او با مدیریت خاص در حال رفع و پوشش این مشکلات است و پیامد هدف گذاری خوب ؛ کارکرد خوب است و نتیجه اراده قوی عمل است که طاهایی  ثابت کرد که در حال انجام عمل است  و اهداف آن تبلوری دیگر است.

در برهه ای از زمان بسر می بریم که جتی فکر کردن و محروم ساختن استان از تجربه بالای طاهایی  و جایگزینی استانداران همجوار و....  تفکری آسیب پذیری برای استان خواهد بود . بیاییم و بگذاریم استان ثبات مدیریت چند ساله همراه با برنامه های توسعه در سند چشم انداز ایران اسلامی را بخود بگیرد و اجازه دهیم تجربه بالای این مدیر در خدمت استان باشد و ارزش این مدیر را مردم قزوین بعد از تغییر احساس کرده اند و هنوز در حسرت این مدیر توانمندند و نگذاریم استان ما هم روزی به این سرنوشت  دچار شود.

در یکسال و اندی ماندن به پایان دولت دهم شایسته وسزاوار نیست بر بدنه سرزمین ولایت  پذیر و همیشه درصحنه استان و مردمان مهرورزی که تشنگی خدمت را به جان پذیرفتند و قطره قطره منتظر تحقق پروژه های مانده و مصوبات ناتمامی هستند که شبانه روز و بی وقفه طاهایی وتیم همراهش با کوله باری از تجربه در تلاشند تا به سرمنزل مقصود برسانند.

این گنجینه و استاد تجربه و کارایی و دانایی زمانی بعنوان معلم خدمت به کلاس استان منصوب شد که  هر شهروند ساده ای (بدون گرایش قومی و...) که کمترین مطالعه از رویداد اقتصادی و سیاسی و اعتباری استان و کشور داشته باشد می داند با چه میزان اعتبار و چه تعداد انتظار و کار نشده برای استان روبرو بوده  او با همه مصائب و کمبودهای اعتباری چون معلمی وارد کلاسی شد که تخت سیاهش کهنه ؛ میزهایش شکسته  ؛ کتابهای درسی اش نیامده و فضا فضای عقب ماندگی  استانش بود که به کلاس  کهنه و قدیمی تشبیه شد و بعد از چند سال از رفتنش تغییری ندید و خود دوباره  در حال ساختنش است و بیاییم با اتحاد از او حمایت کنیم و تغییرات را ببینیم.

طاهایی و تیمش با همه کمبودها ی اعتباری و تحریم های دشمنان قسم خورده  سعی نمودند در حد توانشان با درایت استان ساکت و آرامی را در کمال آرامش و امنیت برای مردم نگه دارند تا لحظه لحظه بر مدیریت خود در تحقق  عمرانی گام بردارندو نامه نگاری او به رییس جمهور و سایر وزرا و دریافت اعتبارات خاص از ردیفهای نامعلوم نشان از تجربه اندوزی وی و آشنا بودن به بعضی از اصولی دارد که هرکس را یارای آن تفکرات نیست.

طاهایی و تیمش  در زمان آرامش و وجود اعتبارات بسیاربه استان پا ننهادند بلکه آنان در عصری که  حتی با بستن گازهای مصرفی هم استانی هایشان توسط اجنبی ها , بدهی های میلیاردی توسعه  برق و آب و کارخانه ها , تحریم های شکننده وحجم  مطالبات به زمین مانده گذشتگان تلاش نموده اند تا در کمتر از دوسال  ونیم تصدی اش تجربه ۳۰ ساله مدیریتی اش را در ایجاد آرامش استان خرج نماید و با تزریق اعتبارات ناچیز کشوری بر اقتصاد  استان  اقدامات درخور تحسینی را با پول به اصطلاح ناچیز توجیبی  به ارمغان آورد . نمره طاهایی وتیم همراهش با اندک اعتبارات و فشارهای بین المللی اقتصادی وارده به کشور بدرستی ۲۰ است  پس نباید استان از این معلم کارکشته و توانا محروم بماند.

اینکه طاهایی و دو معاون  با سابقه اش  فرزانه و هاشمی و همچنین دو معاون  جوان و خلاقش با مدیریت استراتژیک خاص توانسته اند بر مشکلات فائق آیند جای بس  خوشحالی دارد اما برخی  منتظر شادی  رفتن آنهایند دغدغه ای است که بسیاری از کارشناسان خبره و دوستداران تحول اقتصادی استان را می رنجاند.

طاهایی اگر خود بخواهد برود نباید  گذاشته شود تا سایه این درخت تنومند تجربه و درایت و توانایی  با شاخه های جوانه زده از تفکر پیگیری مجدانه  تا رسیدن از هدف  توسعه  استان  گرفته نشود .و شاید افراد تصور کنند نگارنده قصد تملق و چاپلوسی را دارم کما اینکه تندترین انتقادات اما در جهت منطق و انصاف را به طاهایی داشته ام و هرچند در بعضی از اقدامات مصرانه پافشاری می نمایم اما می گویم ( گر سکند زمانی به پیر به ظلمت مرو... )

در ضرر دیدن استان همین بس که هر فردی از هر استانی بیاید تا بخواهد تیمش را  ؛ شناختش را ؛ مرور بر اقدامات و مراحل انجام طرح و پروژه ها را بشناسد مازندران باید  فیوز خاموشی توسعه را فشار دهد تا این استاندار جدید  خود را آماده شناخت و تحقق برنامه ها کند ودر این مسیر جزء اقتصاد  استان و مردم کسی دیگر ضرر نمی کند .

طاهایی به هرحال  سالها  در استانمان بوده و شناخت دقیق از همه مسائل و محورهای عدم توسعه استان دارد و الحق هم دارد به رفع معایب و پیشرفت عمرانی استان همت می نهد  و  برکسی پوشیده نیست که  او نباید برود و به هر طریق ممکن دوستداران این  سرزمین علویان و شیعیان عاشق انقلاب و ولایت نباید اجازه دهند؛ پتک بیرحم  تغییر طاهایی را در لیست ناجوانمردانه  بیست و چندمین تغییرات استانداری مازندران  اضافه نماید

پتکی که زاییده تفکر مسموم  بدخواهان تغییرات پی در پی استانداران مازندرانی است آنهم از نوع بهترین و با تجربه ترین استانداران کشور که در هر مسندی می تواند با ارائه تجربیات ارزنده اش دستخوش خدمت بیشتر باشد  که  با تغییرش  همگان شریک جرم در شکستن کمر بی رمق و ناتوان  مازندران نیازمند به خدمت میگردند .

فرهیختگان , نمایندگان و همه ذی نفوذان استان نباید اجازه فکر کردن تغییر این گنجینه تجربه و کارایی را به دیگران بدهند که  نامشان در تاریخ عقب نگه دارندگان تنگ نظر استان  ثبت خواهد شد

بیاییم با نگاه منطقی و بدو حاشیه و با دید مثبت و واقعییت دو نقطه یک بیضی را ببینیم و در این میان (( پیتر دراکر)) پدر مدیریت قرن بیستم معتقد است (( تغییر را نمی توان مهار کرد اما میتوان از آن پیش افتاد ))

تکرار مکررات تراژدی خاصی برای عقب ماندگی و عدم توسعه متوازن پایدار برای مازندران است و (( چه هست)) بسیار مهمتر از این است که ((چه باید باشد)) و از آهسته رفتن تحولات استان به سمت و سوق آبادانی و عمرانی نیاید بترسیم و ترس ما از آن باشد که بی حرکت در یکجایی ایستاده  باشیم و تغییرات مکرر استانداران جز کسب و کارآموزی برای استان چیزی دیگری عاید نشده است و یکبار هم شده است این مرد با تجربه را بدرستی حفظ نماییم و به آرمانها و اهداف سند چشم انداز برسیم و احمدی نژاد باید بپذیرد در رفتن طاهایی جز ضرر برای استان و کشور  حاصلی دیگری نیست هرچند او به سن بازنشستگی رسیده باشد و باید مدت خدمتش در استان تمدید شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

آقای==== 2 ارديبهشت 1391
آقای عادل روحی نمی دونم چکاره هستی ولی فکر می کنم اصلا تو باغ نیستی و یا واقعا خودت زدی به ندونستن ما که چیزی ندیدم آقای استاندارد به نظرم فقط بدرد استاد تربیتی میخورد و باید میرفت تو دانشگاها تدریس می کرد فقط یک جمله در خصوص عمران و آبادانی استان و خصوصا مرکز استان و علی اخصوص جاده ها و خیابان های ساری بگم و بس آیا واقعا اقای استاندار در طول شبانه روز که برای افتتاح هر چیزکم ارزش به این طرف و آن طرف میرفت واقعا این چاله چلوله ها را نمی دید. واقعا متاسفم برات
شریعت نژاد 2 ارديبهشت 1391
تو رو خدا بی خیال یعنی ایشان ضعیف ترین مدیری بودند که بعد از انقلاب نصیب استان شد
رمدانی 2 ارديبهشت 1391
با حفظ احترام برای مهندس طاهایی ایشان ضعیف ترین استاندار استان مازتدران از لحاظ عمل به وظایف بوده اند و فقط و فقط با حرف زدن و عمل نکردن و چشم چشم گفتن به مدیر ارزشمند خود آقای م فقط مازندران را به حاشیه بردند
برای ایشان در جای دیگر آرزوی موفقیت داریم
شهروند ساروي 2 ارديبهشت 1391
آقاي روحي اون موقع انتقاد كردي چون تو دم و دستگاهشون پست نداشتي برادر!!!!!!!!!
امير38 2 ارديبهشت 1391
با سلام از اينكه طاهايي مدير سالم است شكي نيست ولي استاندار واقعي هادي ابراهيمي بوده است كه اكثر مديران كل تا بع محض ايشان در عزل و نصب هستند .......................................................
نا شناس 2 ارديبهشت 1391
از خدمات سی ساله اش همچون سایر خادمین قدر دان و سپاسگزاریم در این نظام مسئولییتها قائم به شخص نیست قائم است به قائم آل محمد.
نا شناس 2 ارديبهشت 1391
به نظر من آقاي طاهائي بايد بماند .

شهروندان ساروي وي را دوست دارند و از عملكرد ايشان نسبتا راضي هستند ( به جز حوزه معاونت عمراني) .

با اينكه بعضي ها جو سازي مي كنند كه وي غرب استاني است . ولي ايشان عادلانه برخورد كرد با تمام شهر هاي استان .
من يادم مي ايد يكي از استانداران فقط يكبار به رامسر رفته بود . ( با اين شرايط ما چگونه مي توانيم از رامسري هاي عزيز گله نكنيم كه بوق جدائي و استان ديگري شدن را سر ندهند ) .

اميدورام جابجائي ايجاد نشود .
نا شناس 2 ارديبهشت 1391
ضمن خسته نباشي به آقاي طاهایی آرزوي موفقيعت براي او درپست وجايگاه ديگر راخواهانيم روز معارفه استاندارجديد رالطفا اعلان نمائيد
نا شناس 2 ارديبهشت 1391
طاهایی با رفتنش خزر راه هم همراه خود برد . مبارکش باشه .این لکه ننگ برای همیشه تاریخ در کارنامه اش ثبت خواهد شد
نا شناس 2 ارديبهشت 1391
امیدواریم فرهنگ حفظ میراث های انسانی و فرهیخته مازندران در این استان که همه منتظر مچ گیری از هم هستند جاری شود. طاهایی یکی از کسانی است که با همه کاستی هایش با همه انتقادهای وارده و به جا که نتوانست از ظرفیتش برای استان استفاده کند باید از او قدردانی کرد . قدر شناسی و شیوه جوانمردی و منش پهلوانی از بارزه های مازندران قدیم بود اما امروز به عکس آن بدل شد پس فرصت حضور طاهایی و یا عدم حضور او را باید غنمیمت شمر برای جاری نمودن چنین فرهنگی از زحمت همه خادمان باید تشکر کرد و هر فردی را به اندازه بدی هایش نکوهش کنیم و به اندازه خوبی های زیادش ستایش.
behzad 2 ارديبهشت 1391
به قول معروف قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری.آقای استاندار خدا قوت
هم استانی 2 ارديبهشت 1391
مگر این آقای طاهایی نبودند که به طور آشکار از آقای شمس در حوزه تنکابن که از دوستان آقای مشایی بودند حمایت قاطع کردند .
بیایید حداقل به خودمان دروغ نگوییم و حمایت کوکورانه نکنیم
به امید فردایی بهتر برای استانمان
نا شناس 2 ارديبهشت 1391
ما مردم نوشهر از زحمات مهندس طاهایی تشکر میکنیم و امید داریم این مدیر دلسوز در این جایگاه همچنان در راس امور باقی بماند.
نا شناس 2 ارديبهشت 1391
زرشك از اينهمه پاجه خواري و ......
ali 3 ارديبهشت 1391
اقای عادل روحی اصلا شما چیکاره اید که در رابطه به این امر نظر میدید؟ ایا شما تخصص در این زمینه دارید؟ لااقل من که شما را کامل میشناسم .کاره ای نیستید

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.295 seconds.